Jak to wszystko się zaczęło cz.1

Było to jakieś 2 lata temu ( rok 2014 jakoś po wakacjach ). Człowiek wrócił do szarej rzeczywistości i zgubił się na popularnej stronie YT :). Nagle bomba, kanał Przez Świat na Fazie, facet który pokazuje, że można podróżować bez drogiego sprzętu biur turystycznych i całej tej otoczki finansowej. Jak znalazłem ten kanał zarwałem nockę nadrabiając dodane już kilka odcinków filmików z wyprawy. W późniejszym czasie algorytmy youtuba podrzuciły mi kolejne kanały a mianowicie Autostopem na koniec świata ( swoją droga mój ulubiony do dnia dzisiejszego i mam nadzieje, że nadejdzie kiedyś możliwość porozmawiania z Miszą i resztą ekipy), Busem przez Świat, Żukiem przez Świat oraz EDC – Ekwipunek Dźwigany codziennie. Wtedy pojawiła się pierwsza myśl a może by tak samemu gdzieś zrobić jakiś dalszy wypad? Może zabrać plecak i ruszyć w drogę? Jednak rozsądek brał górę i mówiłem sobie że to są wyjątki że i tak nie znam tych ludzi itp…

Nadszedł rok 2015 i kolejny okres wakacyjny. Jak co roku wybierałem się na zlot OZMA ( Ogólnopolski zlot miłośników astronomii ). Był to kolejny krok który przybliżył mnie do podjęcia decyzji odnośnie sposobu na podróżowanie :). Krótko i na temat poznałem tam Darie i Marcina jednak nie będę się tu o nich rozpisywać ( więcej o ich wyprawie możecie poczytać na http://www.namiotnaszdom.com ). A więc już nie było  wymówek typu, że nie znam takich ludzi a wręcz przeciwnie był to pierwszy krok do tego by nawiązywać kontakty i oswajać się z myślą, że taki styl życia jest realny !!

Wniosek jest prosty zawsze szukamy sobie jakiejś wymówki gdy czegoś się boimy ale pamiętajmy że życie mamy jedno i nie warto potem tego żałować.

Byłem już pewien, że w kolejne wakacje podejmę się próby jakiejś wyprawy. Nie wiedziałem wtedy jednak ile przygotowań będzie trzeba podjąć oraz jak się w ogóle za coś takiego zabrać. Jednak miałem przed sobą cały rok czasu a i tak ostatecznie ponad połowa wyprawy była mocno improwizowana i nie udało się zrealizować wielu planów, jednak o tym jaka to była wyprawa i jak dokładnie przebiegała rozpisze się w kolejnym poście :).

Leave a Reply

