Jak to wszystko się zaczęło cz.2

A więc to już pewne, że wakacje 2016 spędzę w trasie. Teraz jednak pozostało wybrać cel podróży, ustalić trasę,  znaleźć noclegi, ( no i przekonać moją dziewczynę Anie xD ) … Ehh no cóż, dla kogoś kto nigdy tego nie robił tego jest to lekkie wyzwanie logistyczne no ale powiedziało się A czas powiedzieć i B…

 

1. Sposób podróżowania i miejsce

Z wielu dostępnych możliwości wybrałem rower ponieważ zależało mi by pokonywać duże ( około 100km ) dystanse dziennie bez przymusu uzależnienia od innych ludzi. Był to też dobry pretekst by zainwestować w nowy rower. Kolejny powód tej decyzji to również to że byłem wtedy jeszcze całkowicie zielony w tych sprawach a na dodatek musiałem myśleć jeszcze o mojej partnerce podróży !!

Jako miejsce naszej wyprawy ostatecznie wybrałem Polskę ponieważ w razie niepodołania zawsze można było zwinąć się w pociąg i bez problemu wrócić do domu. Na dzień dzisiejszy wiem, że każdy kryzys da się pokonać i z dumą dążyć do wyznaczonego celu w taki bądź inny sposób. Na wyprawę mogłem przeznaczyć 3 tygodnie z czego około 5 dni w środku wyprawy to zlot miłośników astronomii ( OZMA ) w Niedźwiadach. Przeglądając mapę oraz zawyżając swoje możliwości ustaliłem początkową trasę wyprawy oraz zaplanowałem szukanie noclegów w następujących miejscowościach:
(Żywiec, Katowice, Częstochowa, Łódź, Włocławek, Toruń, Niedźwiady, Szczecinek, Mielno, Kołobrzeg, Łobez, Zatom, Świebodzin, Wrocław, Legnica Nysa, Żywiec).

13428462_692510950897371_5602774627375681948_n

2. Planowanie noclegów

W pierwszej chwili pomyślałem o hostelach jednak nie jest to dobry pomysł przy ograniczonym budżecie finansów. Tak więc pozostały pola namiotowe, dzikie noclegi oraz rodzina bądź znajomi. Konsultując możliwości noclegowe w Polsce z Darią z ekipy Namiot Nasz Dom zyskałem już jedną miejscówkę w Koszalinie oraz poznałem stronę https://pl.warmshowers.org/ ( jednak moim zdaniem w Polsce niestety się nie sprawdza, za mało aktywnych kont ). Kolejnym krokiem było napisanie do znajomych którzy równie jak Darii rodzina mogli by zaoferować nocleg i w ten sposób zyskałem wraz z Anią możliwości noclegu w miastach Katowice, Łódź, Łobez, Świebodzin oraz jako członkowie zlotu OZMA do miejscówek na nocleg mogliśmy dopisać Niedźwiady. Napisałem również do Ekipy EDC – Ekwipunek Dźwigany Codziennie. Bez żadnych wykrętów zaoferowali możliwość noclegu w okolicy Torunia ( jednak ostatecznie ktoś zniszczył i rozkradł całe przygotowane zaplecze i w Toruniu wylądowaliśmy na polu namiotowym). Nie zostało już dużo miejscowości do ogarnięcia, szczególnie że duża część z nich jest mocno turystyczna więc nie będzie problemu z polami namiotowymi. Jedyny problem pozostawał nadal z Włocławkiem i do ostatnich godzin spodziewałem się noclegu w okolicznych lasach na dziko.

3. Przygotowanie sprzętu na trasę 

a) Na początek trzeba było zadbać o rowery

– 2 zapasowe dętki ( 15zł szt. ) tak na marginesie już wiem, że za tanie xD
– Pompka rowerowa ( dla kauflandu za 15zł ) sprawdziła się
– Sakwy z allegro ( 60zł szt. ) Na nasze potrzeby były ok
– Zestaw naprawczy + narzędzia z allegro ( 20zł ) Sprawdził się bez zastrzeżeń

b) Nocleg

– Namiot 3-osobowy z allegro ( 50 zł) totalna porażka już został zamieniony na fjord nansen Andy III
– Tarp z Castoramy ( 15zł ) jak się ma słaby namiot niezbędny
– Kalimata Quachua z Decatlonu (19.99 szt. ) Jak dla mnie idealna cena/jakość
– Śpiwory z przed lat ( free xD )
– Poduszki dmuchane z kauflandu ( 8zł szt.)
– Latarka czołówka z Biedronki ( 12.99 zł szt. ) Sprawdza się ale słaba na ciemne noce

c) Kuchnia

– Kuchenka gazowa i 5 kartuszy z allegro ( 40zł ) Super produkt jak za taką cenę
– Nóż Mora ( 20zł ) Chyba nie trzeba przedstawiać
– 2 noże składane gdzieś znalezione w domu ( free )
– Zestaw Menażek z demobilu ( 5zł szt.)
– Deska plastikowa z kauflandu ( 5zł )
– Metalowe kubki ( 8zł szt.)
– Zestaw sztućców z demobilu ( 10zł szt.)
– Termos z kauflandu ( 15zł ) Bardzo dobrze trzymał ciepło jednak został zgubiony 😦
– Zestaw przypraw, gorące kubki, zupki chińskie etc.

d) Łazienka xD

– standardowy zestaw kosmetyczka
– zwykły ręcznik ( w tym roku zamieniony na fjord nansen szybkoschnący )

e) Inne

– Całe edc typu trytytki, sznurek, taśma, apteczka itd itp
– składana saperka i siekierka (w tym roku na pewno zamienimy na składaną piłę z lidla)

W tym roku zestaw ten został odchudzony o zbędne kilogramy i wiele przedmiotów zostanie zamienione na nowe, markowe  ( np Namiot, nóż sanrenmu 710, Latarka petzl itp )

Składając to wszystko na ziemi nie wiedziałem jak to spakować na rowery a co dopiero z tym jechać tyle kilometrów. No ale nie było już czasu na zastanawianie się 27.07.2016 godzina 7:00 czas ruszać w drogę.

 

Leave a Reply

